Něco o složení vojska.
Stavět všechny typy jednotek není moc dobrá strategie. Budování armád by se mělo podřídit celkové strategii aliance.
Pěší armády:
Nejpoužívanější útočná strategie ve hře Travian je masa Germánských
pálkařů. Je to nejlevnější útočná jednotka ve hře, ale masa pálkařů má v poměru k útočné
síle obrovskou spotřebu obilí. Je vhodné je posílat v první
útočné vlně na pročištění řad nepřítele.
Dál se doporučují armády imperiánů, popř. šermířů nebo sekerníků. Jsou dražší na
vybudování, ale díky větší útočné síle i obraně jsou pak z celkového pohledu levnější
na živení.. Takové armády jsou dobré na úkoly, kde jsou ztráty malé, např. jako
rezerva, druhá vlna, nebo doprovod katapultů.
Nejúčinější katapulty jsou ty Římské, jen o něco málo horší ty galské ale germánské
katapulty nejsou nic moc. Proto by destrukční armády měly být pokud možno Římské.
Ideální útok na nepřítele vypadá tak, že nejprve pálkaři, nebo jízda vyčistí nepřítelovy
jednotky (tady se očekávají velké ztráty) potom útočí katapulty doprovázené imperiány.
Je zřejmé že pálkaři, imperiáni, šermíři i sekerníci jsou zranitelní proti
jízdě.Zajímavé může být pokud když se vracejí z útoku, na ně zaútočíte jízdou a
zastihnete je po jejich návratu do mateřské vesnice.
Je také důležité povýšit kasárny na co nejvyšší úroveň což zkracuje dobu výcviku
hodí se také povyšovat zbrojnici a kovárnu každé povýšení přidá 1,5% k dané
vlastnosti.
Jízdní armády:
Základ jízdní armády Travian tvoří útok s Galskými blesky. Jízda je sice
dražší než pěchota, ale všeobecně rychlejší. Třeba již zmiňovaný Galský blesk
má rychlost 19 polí za hodinu.
Hlavní výhoda v útoku jízdou je, že nepřítel
nedokáže včas získat podporu od spojenců.
Další výhodou je možnost rychle reagovat. Vím-li, že se někam
vrací nepřátelské katapulty nebo pálkaři, pošlu tam jízdní hned po jejich
návratu, dřív než je majitel stihne uklidit.
Hodí se též na útok na oázu s krysami, pavouky a divočáky, tj. hlína a
hlína/obilí, vyjde stejně draho s blesky jako šermíři. Rychlost útoku může být i
zde výhodou - zvěř se nejspíš nestačí obnovit.
Nejlepší jízdní jednotka je galský blesk s rychlost 19, potom římští Equites Imperatoris s rychlostí 14 ale germánský Teuton
Jezdec s rychlostí 9 je pro jízdu téměř na nic.
Obrana
Na rozdíl od útočné armády nemusí být obranné jednotky všechny z
jedné vesnice.
Pretoriáni se svými jsou
nejlevnější obranou proti pěchotě, jsou však velmi pomalí 5 polí za hodinu.
Rychlejší a tudíš lepší jsou galští druidi s rychlostí 16 nebo potom v menší míře germánští rytíři s rychlostí 10.
Pro použití jízdy proti jízdě jsou tu galští haeduáni, rychlé jednotky s
obranou proti jízdě které je možné použít i v útoku.
Proti jízdě jsou nejlepší oštěpaři musí být však na místě předpokládaného útoku
předem všeobecně je dobré mít v obraně. falanxe, legionáře, oštěpaře.
Zvědové
Každá vesnice by měla mít hned jak to půjde dostatečný počet zvědů. Pokus o
špehování od nepřítele leda s čemu napovídá. A to hlavně tam, kde se očekává útok, by měla
být špehů celá armáda zvláště pokud tam máte stálou obranu.
Germánští zvědové jsou nejlepší pro nízkou spotřebu 1 obilí, římští a galští
mají spotřebu 2 obilí.
Pro aktivní špehování se naopak hodí rychlost 17 u galských slídičů, popřípadě
16 u římských legátů.
(Inspirace z článku od http://forum.travian.cz/showthread.php?t=27)