/header.png

 Něco o složení vojska.

Stavět všechny typy jednotek není moc dobrá strategie. Budování armád by se mělo podřídit celkové strategii aliance.

Pěší armády:

Nejpoužívanější útočná strategie ve hře  Travian je masa Germánských pálkařů. Je to nejlevnější útočná jednotka ve hře, ale masa pálkařů má v poměru k útočné síle obrovskou spotřebu obilí. Je vhodné je posílat v první útočné vlně na pročištění řad nepřítele.

Dál se doporučují armády imperiánů, popř. šermířů nebo sekerníků. Jsou dražší na vybudování, ale díky větší útočné síle i obraně jsou pak z celkového pohledu levnější na živení.. Takové armády jsou dobré na úkoly, kde jsou ztráty malé, např. jako rezerva, druhá vlna, nebo doprovod katapultů.

Nejúčinější katapulty jsou ty Římské, jen o něco málo horší ty galské ale germánské katapulty nejsou nic moc. Proto by destrukční armády měly být pokud možno Římské.


Ideální útok na nepřítele vypadá tak, že nejprve pálkaři, nebo jízda vyčistí nepřítelovy jednotky (tady se očekávají velké ztráty) potom útočí katapulty doprovázené imperiány.

Je zřejmé že pálkaři, imperiáni, šermíři i sekerníci jsou zranitelní proti jízdě.Zajímavé může být pokud když se vracejí z útoku, na ně zaútočíte jízdou a zastihnete je po jejich návratu do mateřské vesnice.

Je také důležité povýšit kasárny na co nejvyšší úroveň což zkracuje dobu výcviku hodí se také povyšovat zbrojnici a kovárnu každé povýšení přidá 1,5% k dané vlastnosti.


Jízdní armády:

Základ jízdní armády Travian tvoří útok s Galskými blesky. Jízda je sice dražší než pěchota, ale všeobecně rychlejší. Třeba již zmiňovaný Galský blesk má rychlost 19 polí za hodinu.

Hlavní výhoda v útoku jízdou je, že nepřítel nedokáže včas získat podporu od spojenců.

Další výhodou je možnost rychle reagovat. Vím-li, že se někam vrací nepřátelské katapulty nebo pálkaři, pošlu tam jízdní hned po jejich návratu, dřív než je majitel stihne uklidit.

Hodí se též na útok na oázu s krysami, pavouky a divočáky, tj. hlína a hlína/obilí, vyjde stejně draho s blesky jako šermíři. Rychlost útoku může být i zde výhodou - zvěř se nejspíš nestačí obnovit.

Nejlepší jízdní jednotka je galský blesk s rychlost 19,  potom římští Equites Imperatoris s rychlostí 14 ale germánský Teuton Jezdec s rychlostí 9 je pro jízdu téměř na nic. 

Obrana

Na rozdíl od útočné armády nemusí být obranné jednotky všechny z jedné vesnice.
Pretoriáni se svými  jsou nejlevnější obranou proti pěchotě, jsou však velmi pomalí  5 polí za hodinu.
Rychlejší a tudíš lepší jsou galští druidi s rychlostí 16 nebo potom v menší míře germánští rytíři s  rychlostí 10.
Pro použití jízdy proti jízdě jsou tu galští haeduáni, rychlé jednotky s obranou proti jízdě které je možné použít i v útoku.
Proti jízdě jsou nejlepší oštěpaři musí být však na místě předpokládaného útoku předem všeobecně je dobré mít v obraně. falanxe, legionáře, oštěpaře.

Zvědové

Každá vesnice by měla mít hned jak to půjde dostatečný počet zvědů. Pokus o  špehování od nepřítele leda s čemu napovídá. A to hlavně tam, kde se očekává útok, by měla být špehů celá armáda zvláště pokud tam máte stálou obranu. Germánští zvědové jsou nejlepší pro nízkou spotřebu 1 obilí, římští a galští mají spotřebu 2 obilí.
Pro aktivní špehování se naopak hodí rychlost 17 u galských slídičů, popřípadě 16 u římských legátů.

(Inspirace z článku od http://forum.travian.cz/showthread.php?t=27)